Το domain name ή όνομα τομέα, είναι η ταυτότητά σας στο διαδίκτυο -η ψηφιακή σας διεύθυνση, με σημαντικό αντίκτυπο στην εξέλιξη και την επιτυχία κάθε blog ή ιστοσελίδας, γι’αυτό αξίζει να αφιερώσετε λίγο χρόνο πριν πάρετε την τελική σας απόφαση.
Γιατί όμως το domain name είναι τόσο σημαντικό;
Αποτελεί την “πρώτη εντύπωση”: Το URL της σελίδας σας είναι το πρώτο πράγμα που αντικρύζουν οι επισκέπτες. Ένα καλό όνομα τομέα μπορεί να κάνει θετική και μόνιμη εντύπωση, ενώ το αντίθετο μπορεί να τους απομακρύνει μια για πάντα.
Επηρεάζει το SEO: Αν και τα domains ακριβούς αντιστοίχισης (Exact Match Domain ή EMD) δεν αποτελούν πλέον αναγκαιότητα, οι λέξεις-κλειδιά σε ένα όνομα μπορούν ακόμα να βοηθήσουν την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης.
Καθορίζει την επωνυμία σας: Το domain name είναι ο τρόπος με τον οποίο οι επισκέπτες βρίσκουν, θυμούνται και μοιράζονται την επωνυμία σας στο διαδίκτυο.
Οι παραπάνω λόγοι είναι μερικοί μόνο από τους πολλούς για τους οποίους ένα domain name είναι τόσο σημαντικό.
Πώς θα επιλέξετε το καλύτερο δυνατό domain name;
- Χρησιμοποιήστε τις σωστές επεκτάσεις ονομάτων
- Επιλέξτε ένα εύκολο και σύντομο όνομα
- Να είναι αντιπροσωπευτικό του ποιοι είστε και τι κάνετε (λέξεις-κλειδιά)
- Αποφύγετε παύλες και αριθμούς
- Χρησιμοποιήστε το όνομά σας
- Σκεφτείτε το μακροπρόθεσμα
- Ελέγξτε τη διαθεσιμότητα του στα social media
- Αποφύγετε εμπορικά σήματα και δεσμεύσεις
- Να είστε ευέλικτοι και δημιουργικοί
- Ελέγξτε το ιστορικό του ονόματος
Στόχος των συμβουλών που ακολουθούν, δεν είναι σε καμία περίπτωση να ικανοποιήσετε όλα ανεξαιρέτως τα κριτήρια -άλλωστε κάτι τέτοιο πρακτικά θα ήταν αδύνατον, αλλά να σας δώσω μία γενική εικόνα και κάποιες κατευθυντήριες γραμμές που θα πρέπει να εξετάσετε κατά τη διαδικασία επιλογής.
Ας ξεκινήσουμε όμως με τα βασικά:
Domain name = yourwebsite.com
URL = https://www.yourwebsite.com
Ωραία ως εδώ…
Ας συνεχίσουμε, λοιπόν, αναλύοντας ένα ένα τα κυριότερα κριτήρια επιλογής.
1. Τι επέκταση τομέα να επιλέξω;
Εάν η ιστοσελίδα σας στοχεύει σε χρήστες από όλο τον κόσμο, τότε η πρώτη σας επιλογή θα πρέπει να είναι ένα domain με κατάληξη “.com”, καθώς αποτελεί την πλέον αναγνωρισμένη επέκταση για διευθύνσεις web.
Τα περισσότερα προγράμματα περιήγησης, θέτουν ως προεπιλογή τη συγκεκριμένη επέκταση και καλό είναι να επωφεληθείτε από αυτό.
Ένα domain name με κατάληξη “.com” προσδίδει κύρος στην επιχείρησή σας ενώ έχει και θετικές επιπτώσεις στο SEO (βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης).
Ωστόσο, συχνά είναι πιθανό το “.com” domain που θέλετε να κατοχυρώσετε να μην είναι διαθέσιμο, που σημαίνει ότι πρέπει να εξετάσετε μία εναλλακτική λύση.
Ως επόμενη καλύτερη επιλογή θα σας πρότεινα το “.net” ενώ ακολουθεί η “.org”.
Αν και υπάρχει μία σειρά από άλλες επεκτάσεις ονομάτων όπως “.info”, “.me”, “.co” κλπ, είναι καλύτερα να τις αποφύγετε και να επικεντρωθείτε σε πιο αναγνωρίσιμες μορφές.

Ποσοστά χρήσης top level domains – Πηγή: W3techs
Σε περίπτωση πάλι που το blog σας απευθύνετε αποκλειστικά σε χρήστες που βρίσκονται σε συγκεκριμένη χώρα, τότε θα πρέπει να εξετάσετε ως εναλλακτική επιλογή την κατάληξη της αντίστοιχης χώρας, όπως για παράδειγμα για την Ελλάδα το “.gr”.
Αυτός είναι ένας γενικός κανόνας.
2. Επιλέξτε ένα εύκολο και μικρό όνομα
Επιλέγοντας ένα domain name με όσο το δυνατό λιγότερους χαρακτήρες βοηθάτε τους άλλους να σας θυμούνται.
Σύνθετα ονόματα είναι δυσκολότερο να έρθουν στο μυαλό των ανθρώπων όταν αυτοί ψάχνουν για το περιεχόμενο ή τις υπηρεσίες σας.
Να είστε δημιουργικοί και μοναδικοί, διατηρώντας παράλληλα σύντομο το όνομα του blog σας προκειμένου να κολλήσει στο μυαλό των χρηστών.
Μικρότερα ονόματα είναι επίσης ευκολότερο να πληκτρολογηθούν και να γραφτούν σωστά.
6-14 χαρακτήρες θα έλεγα ότι είναι το ιδανικό μέγεθος για ένα domain name.
3. Ποιοι είστε και τι κάνετε
Προσπαθήστε να ενσωματώσετε στο domain λέξεις-κλειδιά που περιγράφουν καλύτερα αυτό που κάνετε και αντιπροσωπεύουν το περιεχόμενο του blog/site σας.
Για παράδειγμα ένα πλυντήριο αυτοκινήτων στην Αθήνα με την επωνυμία FAST, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ένα domain όπως το “fastcarwash.gr” ή “athenscarwash.gr”.
Κατά την αναζήτηση των χρηστών και εν δυνάμει πελατών γι’ αυτή την υπηρεσία (πλυντήριο αυτοκινήτων), λογικό είναι να ψάξουν στην περιοχή όπου ζουν, οπότε βεβαιωθείτε ότι η τοποθεσία σας αναφέρεται σε πολλά σημεία του site σας ή ακόμα και στην διεύθυνση URL.
4. Αποφύγετε παύλες και αριθμούς
Προσπαθήστε να αποφύγετε τις παύλες μεταξύ των λέξεων όπως για παράδειγμα “fast-car-wash.gr”.
Παρά το γεγονός ότι εμπειρικά έχω δει σε αρκετές περιπτώσεις να κατατάσσονται το ίδιο καλά με τα υπόλοιπα domains, εντούτοις προσπαθήστε να τις αποφύγετε καθώς είναι δυσκολότερο να απομνημονευτούν από τους δυνητικά υποψήφιους πελάτες/επισκέπτες σας.

Το ίδιο βεβαίως ισχύει και για τους αριθμούς…
5. Σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε το όνομά σας
Σε πολλές περιπτώσεις συστήνω ανεπιφύλακτα να καταχωρήσετε το όνομά σας ως domain name, ακόμα και αν προς στιγμήν δεν έχετε σχεδιάσει να κάνετε κάτι με αυτό.
Γιατί;
Επειδή ποτέ δεν ξέρεις αν μελλοντικά μετατρέψεις το όνομά σου σε ένα brand.
Για παράδειγμα, αν σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε το blog σας για να προωθήσετε και να πουλήσετε μια δική σας υπηρεσία ή αν θέλετε απλά να γράψετε και να γίνετε ένας αναγνωρισμένος blogger, το όνομά σας μπορεί να είναι η τέλεια επιλογή.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό του κορυφαίου internet marketer, Neil Patel, με βραβεύσεις από τα Ηνωμένα έθνη, τον πρόεδρο Ομπάμα, Forbes, Wall Street Journal και πολλές άλλες διακρίσεις που χρησιμοποιεί ως domain το όνομά του.
Αυτός προφανώς κάτι περισσότερο γνωρίζει από όλους εμάς 🙂!
Εάν πάλι έχετε ένα δύσκολο όνομα στην προφορά ή τη γραφή του, σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε μόνο το όνομα ή το επίθετό σας, ένα ψευδώνυμο ή να δημιουργήσετε ένα εντελώς νέο όνομα από το συνδυασμό των δύο.
6. Σκεφτείτε το μακροπρόθεσμα
Ποτέ δεν ξέρετε πόσο και πως θα επεκταθεί το blog ή η επιχείρησή σας, γι’αυτό αποφύγετε ονόματα τα οποία μελλοντικά θα σας περιορίσουν.
Το domain name είναι ένα στοιχείο που θα σας ακολουθεί για χρόνια…
Αν αποφασίσετε να το αλλάξετε στο μέλλον, είναι σίγουρο ότι θα σας κοστίσει χρήματα, ενώ δεν θα αποφύγετε επιπτώσεις στο branding και την κατάταξη της σελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης (SEO).
Με λίγα λόγια είναι επίπονο και πρέπει να το αποφύγετε με κάθε τρόπο!
7. Ελέγξτε τη διαθεσιμότητά του στα social media
Πριν προχωρήσετε στην καταχώρηση του domain name, ελέγξτε αν το όνομα είναι διαθέσιμο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ή τουλάχιστον σε αυτά που σκοπεύετε να δραστηριοποιηθείτε.
Για να δημιουργήσετε ένα αναγνωρίσιμο εμπορικό σήμα γύρω από το blog σας, ιδανικά θα πρέπει να έχετε το ίδιο όνομα σε όλα τα κοινωνικά σας δίκτυα. Αυτό δημιουργεί εξοικείωση και διευκολύνει τους επισκέπτες, τους φίλους και πελάτες να σας βρουν πιο εύκολα στο διαδίκτυο.

Το αγαπημένο μου εργαλείο για να ελέγχω τα διαθέσιμα ονόματα σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα είναι το Namechk.
Δοκιμάστε το… είναι δωρεάν και θα σας γλιτώσει από πολύ κόπο.
8. Εμπορικά σήματα και δεσμεύσεις
Πριν συνεχίσετε, βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν δεσμεύσεις σχετικά με το εμπορικό σήμα, το branding, παραβιάσεις δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας ή άλλα νομικά ζητήματα με το όνομα τομέα που θα επιλέξετε.
Πως θα σας φαίνονταν, για παράδειγμα, εάν μετά από ένα χρονικό διάστημα που έχετε ξεκινήσει να γίνεστε γνωστοί και να έχετε ένα ικανοποιητικό εισόδημα από το blog σας να χτυπήσει το τηλέφωνο από ένα δικηγορικό γραφείο που θα σας ενημερώνει ότι δεν μπορείτε να χρησιμοποιείτε το συγκεκριμένο όνομα καθώς εμπίπτει σε πνευματικά δικαιώματα άλλης εταιρείας;
Σίγουρα όχι και το καλύτερο…
9. Ναι, αλλά το domain που θέλω δεν είναι διαθέσιμο!
Είναι πολύ πιθανό -και σε πολλές περιπτώσεις θα έλεγα το πιθανότερο, ότι μόλις βρείτε το τέλειο για εσάς domain και πριν προχωρήσετε στην κατοχύρωσή του να διαπιστώσετε ότι είναι ήδη “πιασμένο”.
Μην πτοήστε καθόλου…
Προσπαθήστε να αναζητήσετε παρόμοιες λέξεις, ρωτήστε τους γύρω σας για ιδέες, συνδυάστε φράσεις και λόγια που συχνά χρησιμοποιείτε…

Σε αυτό μπορεί να σας βοηθήσουν και κάποια δωρεάν εργαλεία (Domain Name Generators) που κυκλοφορούν όπως για παράδειγμα το Wordoid ή το Lean Domain Search.
Αυτό που μετράει είναι να είστε δημιουργικοί!
10. Ελέγξτε το ιστορικό του ονόματος
Μπορεί το όνομα που επιλέξατε να είναι διαθέσιμο για άμεση κατοχύρωση, ωστόσο υπάρχει πιθανότητα αυτό κατά το παρελθόν να είχε και κάποιον άλλο ιδιοκτήτη.

Πάρτε λίγο χρόνο και με τη βοήθεια του Wayback Machine κάντε μία μικρή έρευνα για την προϊστορία του.
Φαντάζομαι, δεν θα θέλατε να αγοράσετε ένα όνομα τομέα που προηγουμένως αντιστοιχούσε σε μία ιστοσελίδα πορνογραφικού υλικού, καθώς αυτό μπορεί να βλάψει τη φήμη σας…
11. Μην το πολυκουράζετε!
Συχνά ακούω πολλούς επίδοξους bloggers να κολλάνε στην επιλογή του ονόματος –ή ακόμα και να εγκαταλείπουν, γιατί πολύ απλά δεν είναι σίγουροι και φοβούνται μήπως πάρουν τη λάθος απόφαση.
Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο δύσκολα, πιστέψτε με…
Εάν αυτό συμβαίνει και σε εσάς, απλά εμπιστευτείτε την κρίση σας και προχωρήστε!
Εντάξει, είμαι έτοιμος να κατοχυρώσω το δικό μου domain…πως προχωράω;
Έχετε τις παρακάτω δύο επιλογές εκ των οποίων η μία δωρεάν.

Αν δεν έχετε ακόμα ένα blog ή website και δεν σκοπεύετε να αποκτήσετε σύντομα αλλά θέλετε να κατοχυρώσετε ένα domain name, θα σας πρότεινα να επισκεφθείτε το Papaki.gr, τον No1 καταχωρητή domains στην Ελλάδα, και ο μόνος πιστοποιημένος από την ICANN.
Πολύ απλά πληκτρολογήστε το όνομα που θέλετε και πατήστε “Αναζήτηση” για να ξεκινήσετε.

Εάν από την άλλη, θέλετε ταυτόχρονα με την κατοχύρωση του ονόματος να δημιουργήσετε το δικό σας blog, τότε στην Hostinger.gr θα βρείτε οικονομικά και αξιόπιστα πακέτα hosting με δωρεάν domain name, οπότε μπορείτε να επωφεληθείτε της προσφοράς.
Leave a Reply